Psycholog szkolny
Psycholog szkolny - Katarzyna Korzeń
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2020/2021:
Wtorek - 8.00-11.30,
Środa 11.30-14.30.
Piątek 12.30-14.00
Szanowni Państwo,
W czasie pandemii i wynikających z niej zagrożeń forma edukacji ze standardowej zmienia się po raz kolejny na zdalną. Wszystko to w trosce o uczniów i ich rozwój. Zajęcia lekcyjne, specjalistyczne, czy dodatkowe mają zupełnie inną odsłonę.
Zwracajmy uwagę na zachowanie dziecka, które może świadczyć o tym, że nie radzą sobie z tą sytuacją - odizolowania od szkoły, rówieśników i nauczycieli, którzy również są dla nich ważni. Służę swoją radą i pomocą w sytuacjach trudnych. Zachęcam do kontaktu nawet w zwykłych sprawach, tak po prostu porozmawiania o tym jak sobie Państwo radzicie w tej „innej” rzeczywistości.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie,
Wasz szkolny psycholog - Katarzyna Korzeń
Cel pracy psychologa
Do zadań psychologa w szkole należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły;
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Drodzy rodzice,
Korzystajcie z pomocy psychologa szkolnego, gdy:
- macie problemy w relacjach z dzieckiem,
- doświadczacie trudności wychowawczych,
- chcielibyście dowiedzieć się, jak pomóc dziecku w sytuacji trudnej, kryzysowej,
- chcielibyście dowiedzieć się, jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem lub trudnymi emocjami,
- chcielibyście skuteczniej komunikować się z dzieckiem,
- coś w zachowaniu dziecka martwi Was lub niepokoi,
- potrzebujecie wsparcia lub rady w sytuacji trudnej, kryzysowej,
- chcielibyście porozmawiać z kimś, kto Was wysłucha.
Drodzy uczniowie,
Korzystajcie z pomocy psychologa szkolnego, gdy:
- macie problemy w relacjach z rówieśnikami, nauczycielami, rodzicami,
- przeżywacie trudności osobiste, rodzinne lub szkolne,
- nie radzicie sobie ze stresem lub trudnymi emocjami (złość, smutek, lęk),
- potrzebujecie wsparcia lub rady w sytuacjach trudnych, kryzysowych,
- doświadczacie trudności w nauce,
- chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej o życiu psychicznym człowieka,
- chcielibyście porozmawiać z kimś, kto Was wysłucha.
DO POBRANIA
Zachęcam do pobrania i zapoznania się z następującymi artykułami:
Jak uczyć dzieci prawdomówności