Logopeda
Logopeda - mgr Karolina Matejszczak
"Chodzi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa".
Juliusz Słowacki
Godziny pracy logopedy w roku szkolnym 2020/2021:
Poniedziałek: 08:00 - 08:45; 08:55 - 09:40; 12:45 - 13:30; 13:40 -14:25
Wtorek: 08:00 - 08:45; 08:55 - 09:40; 11.50 - 12:35; 12:45 - 13:30
Środa: 09:50 - 10:35
Czwartek: 11:50 - 12:35; 12:45-13:30 - 3h
Piątek:08:00 - 08:45; 11:50 - 12:35; 12:45 - 13:30; 13:40 - 14:10
Kim jest logopeda? Czym jest logopedia?
Słowo „logopedia” pochodzi od gr. "logos" – "słowo" i "paideia" – "wychowanie", czyli w wolnym tłumaczeniu logopedia to wychowanie słowa.
Irena Styczek podaje, że logopedia to "nauka o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy i nauczaniu mowy w przypadku jej braku lub utraty".
Logopeda – zawód medyczny, zajmujący się badaniami w zakresie diagnozy stanu rozwoju mowy i terapii zaburzeń komunikacji człowieka na różnych etapach rozwoju.
Do zadań logopedy szkolnego należą:
- przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia mowy uczniów,
- diagnozowanie logopedyczne,
- organizowanie pomocy logopedycznej,
- prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej oraz grupowej, mającej na celu nauczenie prawidłowej artykulacji wszystkich głosek języka polskiego, a także prawidłowego różnicowania dźwięków do siebie podobne,
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji,
- wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
Artykuły do pobrania
Zapraszam do pobrania i zapoznania się z artykułami:
Głoska [R]. Trudne wyrazy i zdania
Materiał wyrazowy do utrwalenia głoski "R"
Materiał wyrazowy do utrwalenia głoski "R"
Drodzy Rodzice!
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania.Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne. Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was Rodziców.
Konkurs „Łamańce językowe”
Regulamin
- Celem konkursu jest:
- usprawnianie kompetencji językowych,
- wspieranie rozwoju mowy,
- rozwijanie umiejętności werbalnych,
- dbałość o prawidłową wymowę.
- Adresatami są uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej oraz I – III gimnazjum.
- Termin – 30 listopada 2016r.
- Zadania: wybór wiersza z tzw. łamańcami językowymi, tj. wyrazami trudnymi do wymówienia oraz wyrecytowanie go przed komisją w składzie:
Przewodniczący – Jolanta Rutka,
Członkowie – Agnieszka Tuma, Aneta Łazuk.
- Zgłoszenia będą przyjmowane przez p. Jolantę Rutkę do dn. 23 listopada 2016r.
- W obu kategoriach przewidziane są nagrody za zajęcie I miejsca.
- Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi w dniu konkursu.
Symptomy zaburzeń mowy
Zapraszam do pobrania i przeczytania artykułu o symptomach zaburzeń mowy: