• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
BIP

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Biblioteka

My favourite book

I have a lot of books which I like,but the one which has made the biggest impression on me recently is "Angels and Demons" by Dan Brown.

It is another mystery novel of this author. This time it takes place in Vatican. After the death of the Pope, the conclave has gathered in a locked room to choose his successor among four cardinals designated "preferitti". However the quartet is abducted by the Illuminati, a secret brotherhood that was supposed eradicated. The symbologist Robert Langdon and the scientist Vittoria Vetra, who had her powerful and dangerous prototype of antimatter research stolen, are invited by the Vatican police to help them in their investigations. They are received by the receptive Camerlengo, Patrick McKenna, and by the reluctant Commander Richter. They are informed that the Illuminati have promised to kill each cardinal every hour from 8:00 PM and then blow up Vatican City with the antimatter. Robert and Vittoria have a few hours to unravel the clues and discover where the lethal weapon might be hidden.

The book combines religious, scientific, political, art historical and academic lunacy in one package what makes it very entertaining. It is full of unexpected twists of action.

I truly recommend this book.

 Ewelina Piecyk - Kowalska - nauczycielka j.angielskiego

Polecamy Nauczycielom!

Polecamy nauczycielom pozycje:

1. Górka Iwona „Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD”
2. Faber A., Mazlish E. "Wyzwoleni rodzice – wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny"
3. Faber A., Mazlish E. "Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały"
4. Faber A., Mazlish E. "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły"
5. Portmann R. "Gry i zabawy przeciwko agresji"
6. ks. Andrzej Zwoliński "Sekty… Dlaczego"
7. Tomaszek Bożena "Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu"
8. Benin Karl "Jak prowadzić trudne rozmowy"
9. Encyklopedia. "Rodzice i dzieci. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe?"
10. "Wiedzieć, rozumieć, reagować. Sprawny umysł"
11. "Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Gimnazjum. Zbiór ćwiczeń i kart do pracy"
12. ks. Marek Dziewiecki "Integralna polityka uzależnień w szkole"
13. Nowak Anna "Spotkania z rodzicami. Jak uatrakcyjnić tradycyjną wywiadówkę"

Czytaj więcej...

Polecamy Rodzicom!

1. Górka Iwona „Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD”
2. Faber A., Mazlish E. "Wyzwoleni rodzice – wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny"
3. Faber A., Mazlish E. "Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały"
4. Faber A., Mazlish E. "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły"
5. Portmann R. "Gry i zabawy przeciwko agresji"
6. ks. Andrzej Zwoliński "Sekty… Dlaczego"
7. Tomaszek Bożena "Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu"
8. Benin Karl "Jak prowadzić trudne rozmowy"
9. Encyklopedia. "Rodzice i dzieci. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe?"
10. "Wiedzieć, rozumieć, reagować. Sprawny umysł"

"Cała Polska czyta dzieciom"

Nasza szkoła już od kilku lat bierze udział w społecznej kampanii "Cała Polska czyta dzieciom", mającej na celu propagowanie codziennego czytania dzieciom jako skuteczną, tanią i przyjazną metodę wspomagania jego wszechstronnego rozwoju. Czytanie dziecku dla przyjemności 20 minut dziennie jest mądrym sposobem spędzania czasu z dzieckiem i najlepszą inwestycją w jego przyszłość!

Celem kampanii jest także uświadomienie rodzicom i opiekunom potrzeby kontrolowania ilości i jakości programów telewizyjnych oraz gier komputerowych, które w życiu przeciętnego dziecka zajmują więcej czasu niż szkoła.

Czytaj więcej...

"Białe kruki" w bibliotece szkolnej

  • "Poezye" A. Mickiewicz, Księgarnia Gebethnera i Wolffa, Warszawa 1888;
  • "Poezye " A. Mickiewicz, Księgarnia Gebethnera i Wolffa, Warszawa 1900;
  • "Wyprawa Andree'go balonem do bieguna", Drukarnia Granowskiego i Sikorskiego, Warszawa 1898;
  • "Białe moce" M. Smolarski, Biblioteka Domu Polskiego, Warszawa 1925;
  • "Krzyżacy" (t. III i IV) H. Sienkiewicz, Druk Piotra Laskauera i S-ka, Warszawa 1903;
  • "Krzyżacy" t.III H. Sienkiewicz, Wydawnictwo Zakładu Narodowego imienia Ossolińskiego, Lwów 1937;
  • "Popioły" St. Żeromski, Wydawnictwo J.Mortkowicz, Warszawa 1937;

    Czytaj więcej...

2013 rokiem Juliana Tuwima i Witolda Lutosławskiego

W związku z 60. rocznicą śmierci i 100. rocznicą debiutu literackiego 2013 jest rokiem Juliana Tuwima. Drugim patronem jest Witold Lutosławski.

Co bajki pana Juliana wniosą w życie twojego dziecka?

Zrozumienie dla innych. Bajki Juliana Tuwima to świat pełen różnorodności, barw i pogodnych nastrojów. Poeta wyśmiewa wprawdzie niektóre ludzkie cechy i zachowania, ale robi to łagodnie i pobłażliwie. Gani zachowania jednocześnie akceptując bohaterów, którym się one przytrafiają. Słoń Trąbalski, choć wszystko zapomina jest sympatyczny i lubiany, Grześ kłamczuszek nie przestaje być kochany przez ciocię, pan słowik nie złości się na żonę, za jej wymówki, a roztargniony pan Hilary i tak wzbudza naszą sympatię. Bajki Juliana Tuwima nikogo nie wyszydzają, nie krytykują, nie ośmieszają i nie piętnują. Uczą za to zrozumienia, szacunku i sympatii do świata, nawet jeśli jest inny, niż sobie to czasem wyobrażamy.

Czytaj więcej...

Julian Tuwim dzieciom.

Wiersze dla dzieci to ta część twórczości Juliana Tuwima, którą wszyscy znamy i z którą najbardziej kojarzy nam się ów poeta. Wiersze te, to rymowane opowiastki o różnych postaciach, przedmiotach, jedzeniu i zwierzętach. Wszystkie są napisane dowcipnym językiem, wszystkie opisują jakiś fragment rzeczywistości, wiele z nich ma ukryty morał lub przesłanie. Przypomnijmy sobie je pokrótce i zastanówmy się dlaczego warto czytać i puszczać je dzieciom.

Skakanka to bajka, a właściwie powiastka, z której pochodzi fragment, który cytujemy wręcz mechanicznie, gdy przydarzy się jakiś wypadek. Czyż nie mówimy wówczas „żeby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała”? W bajce tej Julian Tuwim okazuje jak bardzo rozumie zachowania dzieci, ich ruchliwą naturę i optymizm. Nie tylko je rozumie, ale radzi im co mają mówić dorosłym, którzy zanadto się martwią, że coś złego może się wydarzyć. Poeta tłumaczy, że życie bez skakania byłoby nudne, a dzieciom radzi skakać tak, by nic się złego nie działo, a jak już się zadzieje, to nie zamartwiać się tym zbytnio. Wszak kózka bez skakania nie byłaby kózką.

Czytaj więcej...

Julian Tuwim - życie i twórczość.

Młode lata poety.

13 września 1894 roku to dzień, w którym Julian Tuwim przyszedł na świat. Poeta urodził się w Łodzi w rodzinie żydowskiej. Młody Tuwim odziedziczył pasje językowe od swojego ojca, który ukończył studia we Francji i władał kilkoma językami. Ojciec poety pracował w jednym z banków, gdzie miał stanowisko korespondenta i urzędnika. Matką poety była Adela Krukowska, córka właściciela zakładu drukarskiego. Po swoich rodzicach Tuwim odziedziczył zamiłowanie do przedmiotów humanistycznych, te szły mu świetnie. Nieco gorzej było z przyjmowaniem do wiadomości, wiedzy z zakresu przedmiotów ścisłych. Przyszły poeta do tego stopnia nie miał do nich serca, że z ich powodu spędził dodatkowy rok w klasie szóstej szkoły powszechnej. Pierwsze kłopoty rodziny Tuwimów zaczęły się podczas rewolucji roku 1905. Wówczas to cała rodzina zmuszona była opuścić Łódź i przenieść się do Wrocławia. Fascynacja młodego Tuwima językami obcymi dała o sobie znać już w roku 1911, kiedy to przełożył na język esperanto kilka wierszy Staffa. Dwa lata później Tuwim pisze swój pierwszy utwór, zatytułowany "Prośba". Utwór ten okazał się na tyle interesujący, że znalazło się dla niego miejsce na łamach Kuriera Warszawskiego. Nie wiadomo dlaczego, pod wierszem widniał podpis składający się z inicjałów przyszłej żony poety Stefanii Marchew.

Czytaj więcej...

Witold Lutosławski

Jeden z najwybitniejszych kompozytorów polskich wszech czasów, urodzony 25 stycznia 1913 w Warszawie, zmarł 7 lutego 1994 w Warszawie. Studiował w Konserwatorium Warszawskim (1932-1937) kompozycję u Witolda Maliszewskiego oraz grę na fortepianie u Jerzego Lefelda. Pierwszym sukcesem było prawykonanie Wariacji symfonicznych pod dyrekcją Grzegorza Fitelberga (1939). Jego karierę zahamowały lata wojny – grał wtedy wraz z Andrzejem Panufnikiem w warszawskich kawiarniach, dokonując opracowań ok. 200 utworów na 2 fortepiany. Z tego czasu pochodzą słynne Wariacje na temat Paganiniego.

Czytaj więcej...

Kiermasz Książek Używanych

Biblioteka szkolna organizuje Kiermasz Książek Używanych:
- 19. 06.2013 r. – Publiczne Gimnazjum od 13.00 do 17.00
- 20.06.2013 r. – Szkoła Podstawowa od 13.00 do 17.00
Uczniów chętnych do wzięcia udziału w kiermaszu prosimy o zgłoszenie się do wychowawcy.
SZKOŁA NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA JAKOŚĆ SPRZEDAWANYCH PODRĘCZNIKÓW. PROSIMY SPRZEDAJĄCYCH I KUPUJĄCYCH O DOKŁADNE PRZEJRZENIE KSIĄŻEK PRZED ZAKUPEM.

Konkurs plastyczny na plakat promujący książkę

1. Celem konkursu jest promocja czytelnictwa oraz literatury pięknej i popularnonaukowej wśród najmłodszych czytelników.
2. Konkurs adresowany jest dla uczniów klas I-III PSP.
3. Konkurs organizowany jest w terminie od 10 maja do 28 maja.

Czytaj więcej...

Konkurs „DOcenić książkę”

1. Celem konkursu jest promocja czytelnictwa oraz literatury pięknej i popularnonaukowej wśród dzieci i młodzieży.
2. Konkurs organizowany jest w terminie od 10 maja do 28 maja.
3. Forma konkursu obejmuje pracę pisemną na recenzję dowolnej, ulubionej książki z zakresu literatury pięknej lub popularnonaukowej.

Czytaj więcej...

Program "Kulturalny uczeń"

W roku szkolnym 2012/2013 (od września do kwietnia) zrealizowany zostanie program "Kulturalny uczeń". Jest on skierowany jest do uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Garbatce - Letnisko. Program wesprze realizację programu wychowawczego, według którego absolwent szkoły powinien być "kulturalny, taktowny, szanować innych, dobrze znać normy zachowania obowiązujące w jego środowisku szkolnym i domowym, nie używać słów obraźliwych i wulgarnych".

Czytaj więcej...

Wykonanie: Dan-net