• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p

Biblioteka

Godziny otwarcia biblioteki szkolnej w roku szkolnym 2019/2020

Poniedziałek

8.45 - 15.00

Wtorek

8.45 - 14.30

Środa

8.00 - 14.00

Czwartek

8.00 - 15.15

Piątek (dzień prac wewnętrznych)

8.00 - 12.45

Krzysztof Penderecki (1933-2020)

Urodził się 23 listopada 1933 roku w Dębicy. Kompozycję zaczął studiować pod kierunkiem Franciszka Skołyszewskiego. Studia kontynuował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obec. Akademii Muzycznej) w Krakowie pod kierunkiem Artura Malawskiego i Stanisława Wiechowicza. Ukończył je w 1958 roku i został asystentem przy Katedrze Kompozycji S. Wiechowicza. W latach 1966-68 Penderecki był wykładowcą w Volkwang Hochschule für Musik w Essen (Niemcy). W roku 1968 otrzymał stypendium w Niemczech w ramach wymiany studentów (DADD). W 1972 roku został mianowany rektorem krakowskiej Akademii Muzycznej.

Pierwszy publiczny występ Pendereckiego na arenie międzynarodowej miał miejsce w 1959 roku na Festiwalu Warszawska Jesień, gdzie zostały wykonane Strofy, jeden z trzech utworów, za które otrzymał pierwsze nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie dla Młodych Kompozytorów ZKP. Pozostałe utwory to Psalmy Dawida i Emanacje. W roku 1959 skomponował Tren ofiarom Hiroszimy, jedną z najbardziej znanych i najczęściej wykonywanych kompozycji, za którą otrzymał nagrodę UNESCO. Tren zapoczątkował pasmo sukcesów utworów: Anaklasis (na Donaueschinger Musiktage) w roku 1960, PolymorphiiFonogramów i Psalmu w roku następnym oraz w roku 1966 Pasji według św. Łukasza, pierwszego wielkiego dzieła w karierze Pendereckiego. Utwór ten został napisany na zamówienie Westdeutscher Rundfunk w Kolonii dla uczczenia 700-lecia katedry w Münster, w której był po raz pierwszy wykonywany 30 marca 1966 roku. Wykonanie to stanowi punkt zwrotny w karierze Krzysztofa Pendereckiego. W następnym roku komponuje i wykonuje kolejne wielkie dzieło chóralne Dies Irae, znane również jako Oratorium Oświęcimskie.

W latach 1968-69 Penderecki napisał pierwszą operę, Diabły z Loudun, na zamówienie Opery w Hamburgu, gdzie odbyła się premiera w roku 1969. Od tego czasu dzieło to było wiele razy wykonywane, transmitowane przez radio, telewizję i wydawane na płytach.

Kolejne wielkie dzieło Pendereckiego to Jutrznia. Pierwsza część tej kompozycji, Złożenie do grobu, została wykonana w katedrze w Altenbergu w 1970 roku, część druga, Zmartwychwstanie, rok później w katedrze w Münster. Wówczas na zamówienie ONZ napisał kolejne dzieło oratoryjne, kantatę Kosmogonia, a wykonanie utworu uświetnili swą obecnością prezydenci, premierzy i członkowie rodzin królewskich. W roku 1971 Penderecki skomponował De natura sonoris II dla Zubina Mehty. Dzieło to powstało w oparciu o utwór o tym samym tytule (z 1966 roku).

Czytaj więcej...

Spotkanie autorskie z prof. Joanną Papuzińską

Serdecznie zapraszam na spotkanie z profesor Joanną Papuzińską autorką książek dla dzieci oraz Maciejem Szymanowiczem ilustratorem. Podczas spotkania twórcy opowiadali o książkach: "Asiunia" (ukazuje oczami Asiuni, kilkuletniego dziecka, Powstanie Warszawskie) oraz "Mój tato szczęściarz". Książki wydane zostały przez Wydawnictwo Literatura we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego. Tytułowa bohaterka Asiunia to Pani Joanna Papuzińska, która ww książkach przekazała dzieciom obraz czasu wojny jaki pozostał w jej pamięci. Spotkanie online odbyło się 5 grudnia 2013 r. w ramach kampanii promującej czytelnictwo Włącz książkę Włącz czytanie. Kampanię dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zamknięte szkoły i biblioteki. Jak zdobyć książki i lektury bez wychodzenia z domu?

Zamknięte biblioteki, szkoły i uniwersytety. Praca zdalna, edukacja domowa i odwołane wydarzenia masowe, w tym także targi książki i imprezy literackie – to efekt działań podejmowanych przez rząd i firmy, które mają zapobiec epidemii związanej z rozwojem koronawirusa COVID-19. W ciągu najbliższych tygodni miliony Polaków zostaną w domu – warto w tym czasie nadrobić zaległości książkowe i zachęcić dzieci do czytania. Jak zdobyć książki bez wychodzenia z domu? Sklepy internetowe księgarń, sklepy z e-bookami i cyfrowe repozytoria dają dziś dostęp do tysięcy tytułów. Podpowiadamy, jak sięgać po książki bez wychodzenia z domu.

WolneLektury.pl

Wolne Lektury to jedna z najpopularniejszych bezpłatnych bibliotek cyfrowych w Polsce. Repozytorium gromadzi lektury szkolne, które są zalecane do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz dzieła klasyki literatury polskiej i światowej, które dostępne są w domenie publicznej. Na Wolnych Lekturach znajdziemy m.in. tłumaczenia dzieł laureatów literackiej Nagrody Nobla, lektury, bajki i baśnie dla dzieci, a także audiobooki, czytane przez takich aktorów jak Danuta Stenka, Jan Peszek czy Andrzej Chyra. Biblioteka daje w tej chwili dostęp do ponad 5500 utworów. Każdą książkę można czytać online lub pobrać na komputer czy urządzenie mobilne w trzech formatach: PDF, EPUB, MOBI. Biblioteka Wolne Lektury jest prowadzona przez Fundację Nowoczesna Polska od 2001 roku.

Epodreczniki.pl

Książki i materiały edukacyjne udostępniane przez serwis epodreczniki.pl są całkowicie bezpłatne i zostały dostosowane do potrzeb trzech grup wiekowych (edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa). Najmłodsi czytelnicy odnajdą tam m.in. zagadki i zadania interaktywne. Dla starszych uczniów przygotowano e‑materiały do języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, przyrody, matematyki, edukacji informatycznej i informatyki, biologii, geografii, fizyki, chemii, edukacji dla bezpieczeństwa. A w nich mnóstwo zadań interaktywnych, krzyżówek, filmików. E-podręczniki dostępne są z poziomu różnych typów urządzeń komputera, laptopa, tabletu, smartfona, tablicy interaktywnej.

Lektury.gov.pl

Projekt lektury.gov.pl został zainicjowany przez dwa ministerstwa: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Dzięki tej inicjatywie lektury można pobierać przez Internet i słuchać ich wersji audio lub czytać w dowolnym momencie za pomocą wygodnej aplikacji mobilnej. Zasoby serwisy zostały podzielone na 5 kategorii dostosowanych do programu nauczania w szkołach podstawowych i liceach. Książki można czytać online lub pobrać na czytnik w formie e-booka.

Polona

POLONA to jedna z najnowocześniejszych bibliotek cyfrowych na świecie i jednocześnie największa tego typu biblioteka w Polsce. Biblioteka Narodowa udostępnia w serwisie nie tylko swoje zbiory, ale też obiekty innych instytucji – zdigitalizowane przy użyciu najnowocześniejszych technologii, pozwalających uzyskać najwyższą jakość. Każdego dnia zbiory POLONY powiększają się średnio o 2 000 obiektów: książek, starych druków, rękopisów, grafik, map, nut, fotografii, ulotek, afiszy i pocztówek. Rocznie to ponad 17 milionów skanów.W POLONIE znajdują się najcenniejsze skarby polskiej kultury i historii, takie jak Kronika Anonima zwanego Gallem, rękopisy Kochanowskiego, Mickiewicza i Chopina, rysunki Norwida i Witkacego. Zbiory POLONY to cały przekrój dziedzin i epok: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne – pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki.

Wikiźródła

Wikiźródła to projekt siostrzany Wikipedii, którego celem jest stworzenie wolnego repozytorium tekstów źródłowych oraz ich tłumaczeń w formacie stron Wiki. Do tej pory w serwisie zostało udostępnionych ponad 200 000 tekstów 2156 autorów, z których można korzystać bezpłatnie. W Wikiźródłach znajdziemy m.in. powieści, zbiory poezji, albumy, biografie, encyklopedie, słowniki, eseje, legendy i bajki, opracowania naukowe, pamiętniki oraz reportaże. Projekt rozpoczął działalność w listopadzie 2013. W 2005 roku uruchomiono polską wersję językową pl.wikisource.org.

Ibuk.pl

Ibuk.pl to jedna z największych wypożyczalni e-booków w Polsce. Projekt został stworzony w 2007 roku przez Wydawnictwo Naukowe PWN. W swojej ofercie wypożyczalnia posiada ponad 70 tysięcy publikacji naukowych z wielu dziedzin, wśród nich ebooki z zakresu nauk ekonomicznych, humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, społecznych. Ibuk.pl to nie tylko wielka wypożyczalnia ebooków, lecz także spory wybór audiobooków. Wśród książek do słuchania posiada publikacje naukowe i akademickie, a także podręczniki i lektury szkolne. W serwisie ibuk.pl książki elektroniczne można wypożyczać zarówno pojedynczo, jak i w abonamentach.

Źródło: https://www.twojaksiegarnia.pl/koronawirus-zamkniete-szkoly-i-biblioteki-podpowiadamy-jak-zdobyc-ksiazki-i-lektury-bez-wychodzenia-z-domu/

Muzeum Powstania Warszawskiego

Dziś zapraszamy do zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego LINK DO WIRTUALNEGO ZWIEDZANIA MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

Z powodu epidemii koronawirusa zamknięte są szkoły, instytucje kultury i wiele zakładów pracy. Przed nami dwa tygodnie domowej kwarantanny z dziećmi. Musimy przestawić się na wolniejsze obroty, zredukować wiele kontaktów, ale też zrezygnować z popularnych atrakcji dostępnych zwykle w czasie wolnym od zajęć. W okresie naszego bycia RAZEM w DOMU zróbmy to, na co zwykle nie mamy czasu: bądźmy z naszymi dziećmi ciałem – i duchem, czytajmy im, bawmy się z nimi, rozmawiajmy o życiu, gimnastykujmy się, śpiewajmy, wykonujmy wspólnie różne prace na rzecz domu i rodziny. Nade wszystko okazujmy dzieciom miłość, cierpliwość, uwagę, uczmy je wartości. Pokażmy im, że nie tylko komputery i telewizja mogą dostarczać emocji, ale że prawdziwą radość i nowe umiejętności można czerpać z przebywania z bliskimi. Pamiętajmy przy tym, że za atmosferę domu odpowiadają zawsze – Rodzice! Nasza Fundacja będzie Wam podsuwać pomysły, jak ciekawie i twórczo spędzać z dziećmi ten szczególny czas i przekuć jego ograniczenia na pożytki rozwojowe.

Zachęcamy Was do zapoznania się z poniższymi materiałami, które mogą pomóc w lepszym rozumieniu dzieci i lepszym ich wychowywaniu.

#MądrzeRAZEMwDOMU

Kliknij w okładkę i ściągnij bezpłatny ebook.
PIERWSZA KSIĄŻKA MOJEGO DZIECKA może być też zakupiona za 19.90 zł w księgarni internetowej bonito.pl.

Czytaj więcej...

MUZEUM ZABYTKÓW KULTURY TECHNICZNEJ W GNIEŹNIE

Zapraszam do zwiedzania muzeum w Gnieźnie.

Link do MUZEUM ZABYTKÓW KULTURY TECHNICZNEJ W GNIEŹNIE

Życzymy miłego zwiedzania :)

Bajka dla dzieci: CZAROWNIK PTAKÓW – TOMASZ KALITA

DLA NAJMŁODSZYCH:

Bajka dla dzieci: CZAROWNIK PTAKÓW – TOMASZ KALITA, słuchowisko dla dzieci od Bajkowisko.pl.

Wakacje Antka w gajówce właśnie się zaczęły, a pierwszy dzień ma być pełen nowych przeżyć – pan Gajowy obiecał mu strzelanie z wiatrówki! Jednak ptasi przyjaciele zamieszkujący pobliskie drzewa zabiorą chłopca na dużo bardziej intrygującą przygodę…

Bajkowisko.pl – bajki do słuchania. Bajkowisko.pl to słuchowiska dla dzieci. Popularne i tradycyjne bajki w nowej odsłonie wraz z ciekawymi i kolorowymi ilustracjami są świetnym rozwiązaniem na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem. Bajkowisko.pl rozwija wyobraźnię Twojego dziecka! Dzieci uwielbiają Bajkowisko!

"Noc z książką 2020"

Noc z 11/12 lutego 2020 roku grupa uczniów pod opieką pani Moniki Rodakowskiej oraz pana Damiana Kęski spędziła w szkole. Gościem specjalnym była pani Elżbieta Dziedzicka - redaktorka „Mojej Garbatki”, uprzednio periodyku, a obecnie dzieła liczącego setki stron, które kosztowało wiele pracy, energii, pracy badawczej i wysiłku wydawniczego. Pani Elżbieta przybliżyła uczniom najznakomitszych gości Garbatki m.in. prof. Leszka Kołakowskiego, panią Zofię Posmysz, panów Andrzeja i Krzysztofa Kumorów. Nawiązała nie tylko do wizyt w Garbatce, ale także do  powiązań z naszą miejscowością i jej historią.

Ważną tematyką spotkania była wojenna historia Garbatki. Barwnie opowiedziane zdarzenia związane z pacyfikacją Garbatki nie tylko pogłębiły wiedzę uczniów, ale stały się bodźcem do podzielenia się swoją wiedzą zaczerpniętą z rodzinnych opowieści.

Pani Elżbieta przedstawiła także „Moją Garbatkę” – dzieło zawierające bogate materiały dotyczące historii miejscowości  oraz etapy jego powstania, ciekawostki dotyczące zbieranych materiałów.  Zaprezentowała także spotkania literackie „Niech żyją teksty!” odbywające się  cyklicznie w Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, zachęcając zebranych do licznego udziału.

Atrakcjami nocy były również zabawy przygotowane przez uczennice należące do szkolnego wolontariatu, mające na celu integrację uczniów oraz gra w piłkę siatkową i koszykową. Najważniejszą częścią spotkania była prezentacja przygotowanych książek oraz tradycyjne czytanie. Najwytrwalsi czytelnicy przez całą noc nie zmrużyli oka. Uczniowie z zainteresowaniem pytają o kolejną taką noc.

„Noc z książką” jest to akcja mająca na celu propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz propagująca bezpieczne i aktywne spędzanie wolnego czasu.

Moje hobby!

Biblioteka to miejsce, w którym możemy zaprezentować swoje zainteresowania. Tym razem swoje hobby przedstawiła męska część wolontariatu – Szymon i Michał. Pasja rowerowa i znajomość motoryzacji, to nie tylko sfera marzeń i zainteresowań. To przede wszystkim aktywny tryb życia, sposób na spędzanie wolnego czasu, pomysł na zwiedzanie Polski. Uczniowie przedstawili także strony internetowe, które są skarbnicą wiedzy.

Czytelniku - projektuj, prezentuj, dziel się!

Za nami kolejne spotkanie czytelnicze – tym razem nie tylko dla najmłodszych czytelników! „Przerwa z książką” stała się okazją do zaprezentowania swoich gustów literackich oraz zaprojektowania i przedstawienia okładki swojej ulubionej książki.

 

W akcję włączyli się uczniowie klas 7 i 8, a nad przebiegiem czuwały uczennice należące do szkolnego wolontariatu. Starsi i młodsi czytelnicy zgodnie pracowali przy wspólnym stole, dzieląc się swoimi umiejętnościami plastycznymi oraz doświadczeniem czytelniczym. (5.02.2020)

Kryteria wyboru książek do głośnego czytania dzieciom

Czy ważne jest, co czytamy dzieciom? Tak, gdyż przy pomocy książek „wyposażamy” ich umysły i serca – wpływamy na ich język i wiedzę, postrzeganie świata, rozwój zainteresowań, postawy i system wartości. Od nas - rodziców i nauczycieli - zależy, czy znajdą się tam śmieci, czy stworzymy piękne, bogate, harmonijne i ponadczasowe „wnętrze”. Pomocne może się okazać pytanie, czy książka spełnia kryteria wyboru dobrych książek do czytania dzieciom. 

Kryteria, jakimi kieruje się Fundacja przy polecaniu książek do głośnego czytania dzieciom, służą z jednej strony podnoszeniu ogólnego poziomu kultury i wiedzy, z drugiej zaś ochronie i wspieraniu zdrowia emocjonalnego dziecka*.

Proponujemy, by do głośnego czytania dzieciom wybierać książki:

  • skierowane do dziecka i ciekawe dla niego
  • sensowne - o czymś istotnym dla dziecka, objaśniające mu świat, rozwijająca ważną cechę bądź umiejętność np. empatię, takt, poczucie humoru
  • napisane lub tłumaczone poprawną i ładną polszczyzną
  • dostosowane do wieku i wrażliwości dziecka, nie wzbudzające lęków i niepokoju
  • uczące myślenia oraz radzenia sobie z trudnymi uczuciami i sytuacjami
  • przynoszące wiedzę i/lub rozrywkę na wysokim poziomie
  • niosące pozytywny przekaz moralny, promujące wzorce właściwych postaw i zachowań, niosące przesłanie szacunku wobec dziecka, innych ludzi, zwierząt, przyrody, kraju, dobrych tradycji, uznanych norm społecznych, sprawiedliwego prawa
  • rozwijające wrażliwość estetyczną
  • kształtujące postawę optymizmu i wiary w siebie oraz pozytywne nastawienie do świata
  • unikające stereotypów związanych z płcią, rasą, narodowością, kulturą etc., nawet jeśli podane są w „niewinnej” lub humorystycznej formie
  • unikające antywzorców np. przykładów, że zachowania naganne wiodą do sukcesu 
    Dzieci potrzebują jasnego przekazu moralnego, co jest dobre, a co złe. Jeśli lektura pozostawia tu wątpliwości, zawsze warto z nimi rozmawiać o właściwych postawach i wyborach - takich, które nie ranią innych i służą dobru ogólnemu.

Przede wszystkim zwróćmy uwagę, czy książka dostosowana jest do wieku, stopnia dojrzałości emocjonalnej i wrażliwości dziecka. Nie wzbudzajmy w dzieciach strachu i napięć. Rozrywka nie jest warta trwających czasem latami lęków i fobii. Jednocześnie jednak pamiętajmy, że gdy czytamy dziecku i odpowiadamy na jego pytania, może zrozumieć ono teksty „dojrzalsze”, przeznaczone dla dzieci starszych nawet o dwa, trzy lata.
I jeszcze jedno – tak jak sprawdzamy smak i temperaturę potraw, które serwujemy dzieciom, zapoznawajmy się z książką przed przeczytaniem jej dziecku. Rekomendacje Fundacji mogą czasem odbiegać od Państwa gustu, czy wyobrażenia o tym, co jest dla Państwa dziecka właściwe. Czujmy się osobiście odpowiedzialni za to, co czytamy naszym dzieciom.

* Zdrowie emocjonalne to wg. Daniela Golemana, autora „Inteligencji emocjonalnej”, dobre samopoczucie psychiczne i moralne, umiejętność racjonalnego myślenia oraz zdolność nawiązywania dobrych i trwałych związków z ludźmi.

Kryteria wyboru książek do głośnego czytania dzieciom zostały opracowane przez Fundację „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom”, inicjatora kampanii "Cała Polska czyta dzieciom". 

Pobierz Złotą listę książek

Książka na ferie zimowe

Zabierz książkę na ferie! Dla klas I-III polecamy:

  • Nela na trzech kontynentach. Podróże w nieznane
  • Perepeczko Andrzej „Dzika mrówka na kurierskim szlaku.
  • Michał Rusinek „Wierszyki domowe”
  • Onichimowska Anna „Dzień czekolady”
  • Strzałkowska Małgorzata „Wierszyki łamiące języki”
  • Kasdepke Grzegorz „Opowiadania i bajki”
  • Papuzińska Joanna „Król na wagarach”
  • Brzechwa Jan „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci”
  • H.Ch. Andersen „Królowa Śniegu”
  • Najpiękniejszy skarbiec baśni.

Serdecznie zapraszamy do wypożyczenia książek z kącików dla dzieci i młodzieży!

Światowy Dzień Pluszowego Misia

25 listopada na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia przypada rocznica powstania tej niezwykłej maskotki. Z powstaniem zabawki związana jest przedziwna historia, która wydarzyła się w 1902 roku. Theodore Roosevelt  - prezydent Stanów Zjednoczonych – wybrał się z przyjaciółmi na polowanie. Podczas wyprawy postrzelono młodego niedźwiadka. Prezydent nakazał uwolnienie zwierzęcia, a całą historię zilustrowano w waszyngtońskiej prasie. Producent zabawek zainspirowany tym wydarzeniem postanowił stworzyć nową zabawkę dla dzieci – pluszowego misia o imieniu Teddy Bear. Już ponad 100 lat towarzyszy on najmłodszym. Stał się bohaterem bajek, filmów, a przede wszystkim wiernym przyjacielem dzieci.

27 listopada 2019 roku najmłodsi uczniowie naszej szkoły oraz dzieci z Przedszkola Samorządowego „Pod Sosnową Szyszką” w Garbatce - Letnisko uczestniczyły w obchodach  Światowego Dnia Pluszowego Misia.

Dzieci przyniosły swoje ulubione maskotki i wzięły udział w spotkaniu czytelniczym zorganizowanym przez panie Monikę Rodakowską oraz Agatę Styczyńską. Gościem specjalnym była Wójt Gminy Garbatka-Letnisko – Pani Teresa Fryszkiewicz, która przeczytała dzieciom jedną z przygód Kubusia Puchatka pt. „Bardzo wietrzny dzień”. Pani Wójt towarzyszyły trzy misie. Uczniowie poznali historię  jednego z nich, który był szczególnie bliski sercu naszego Gościa.

Uczniowie opowiadali o pluszowych przyjaciołach oraz  przedstawiali  ich imiona. A jak dbać o pluszowe maskotki, by towarzyszyły dzieciom przez wiele lat? Uczniowie przedstawili swoje pomysły: odkurzanie, czyszczenie i pranie ręczne zdecydowanie przyczynią się do ich długowieczności.

Dzieci podziękowały Pani Wójt za spotkanie gromkimi brawami, życzliwymi uśmiechami i dyplomem z pamiątkowym zdjęciem. Obiecały także, że odwiedzą niebawem naszego Gościa w budynku Urzędu Gminy.

Monika Rodakowska
Agata Styczyńska

"Czarnoksiężnik z Krainy Oz"

Psycholog szkolny – pasjonatą literatury? Ależ tak! 27 listopada 2019 roku gościem szkolnej biblioteki był pan Marcin Łagoda – szkolny psycholog. Podczas spotkania „Przerwa z książką” pan Marcin czytał dzieciom klas I-III „Czarnoksiężnika z Krainy Oz”.

Jest to powieść przygodowa amerykańskiego pisarza Lymana Franka Bauma należąca do ścisłego kanonu literatury dziecięcej. Książka wpisała się do historii literatury światowej jako pierwsza powieść fantasy dla dzieci. Opisuje historię małej Doroty przeniesionej z pieskiem Toto przez trąbę powietrzną do magicznej Krainy Oz. Aby wrócić do rodzinnego Kansas, dziewczynka musi dotrzeć do mieszkającego w Szmaragdowym Grodzie Czarnoksiężnika Oza…

Historią Doroty zainteresowali się także uczniowie klas VII i VIII. Przyłączyli się do słuchających dzieci i z zainteresowaniem śledzili losy bohaterki. Przerwa okazała się za krótka, by przeczytać całą książkę,  jednak wystarczająco długa, by rozbudzić ciekawość czytelników losami głównej bohaterki. Zachęcamy rodziców do kontynuowania czytania tej lektury i rozbudzania pasji czytelniczej dzieci.

Polecamy Rodzicom

1. Górka Iwona „Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD”
2. Faber A., Mazlish E. „Wyzwoleni rodzice – wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny”
3. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”
4. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
5. Portmann R. „Gry i zabawy przeciwko agresji”
6. ks. Andrzej Zwoliński „Sekty… Dlaczego”
7. Tomaszek Bożena „Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu”
8. Benin Karl „Jak prowadzić trudne rozmowy”
9. Encyklopedia. „Rodzice i dzieci. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe?”
10. „Wiedzieć, rozumieć, reagować. Sprawny umysł”

Wykonanie: Dan-net