• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p

Biblioteka

Godziny otwarcia biblioteki szkolnej w roku szkolnym 2019/2020

Poniedziałek

8.45 - 15.00

Wtorek

8.45 - 14.30

Środa

8.00 - 14.00

Czwartek

8.00 - 15.15

Piątek (dzień prac wewnętrznych)

8.00 - 12.45

Światowy Dzień Pluszowego Misia

25 listopada na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia przypada rocznica powstania tej niezwykłej maskotki. Z powstaniem zabawki związana jest przedziwna historia, która wydarzyła się w 1902 roku. Theodore Roosevelt  - prezydent Stanów Zjednoczonych – wybrał się z przyjaciółmi na polowanie. Podczas wyprawy postrzelono młodego niedźwiadka. Prezydent nakazał uwolnienie zwierzęcia, a całą historię zilustrowano w waszyngtońskiej prasie. Producent zabawek zainspirowany tym wydarzeniem postanowił stworzyć nową zabawkę dla dzieci – pluszowego misia o imieniu Teddy Bear. Już ponad 100 lat towarzyszy on najmłodszym. Stał się bohaterem bajek, filmów, a przede wszystkim wiernym przyjacielem dzieci.

27 listopada 2019 roku najmłodsi uczniowie naszej szkoły oraz dzieci z Przedszkola Samorządowego „Pod Sosnową Szyszką” w Garbatce - Letnisko uczestniczyły w obchodach  Światowego Dnia Pluszowego Misia.

Dzieci przyniosły swoje ulubione maskotki i wzięły udział w spotkaniu czytelniczym zorganizowanym przez panie Monikę Rodakowską oraz Agatę Styczyńską. Gościem specjalnym była Wójt Gminy Garbatka-Letnisko – Pani Teresa Fryszkiewicz, która przeczytała dzieciom jedną z przygód Kubusia Puchatka pt. „Bardzo wietrzny dzień”. Pani Wójt towarzyszyły trzy misie. Uczniowie poznali historię  jednego z nich, który był szczególnie bliski sercu naszego Gościa.

Uczniowie opowiadali o pluszowych przyjaciołach oraz  przedstawiali  ich imiona. A jak dbać o pluszowe maskotki, by towarzyszyły dzieciom przez wiele lat? Uczniowie przedstawili swoje pomysły: odkurzanie, czyszczenie i pranie ręczne zdecydowanie przyczynią się do ich długowieczności.

Dzieci podziękowały Pani Wójt za spotkanie gromkimi brawami, życzliwymi uśmiechami i dyplomem z pamiątkowym zdjęciem. Obiecały także, że odwiedzą niebawem naszego Gościa w budynku Urzędu Gminy.

Monika Rodakowska
Agata Styczyńska

"Czarnoksiężnik z Krainy Oz"

Psycholog szkolny – pasjonatą literatury? Ależ tak! 27 listopada 2019 roku gościem szkolnej biblioteki był pan Marcin Łagoda – szkolny psycholog. Podczas spotkania „Przerwa z książką” pan Marcin czytał dzieciom klas I-III „Czarnoksiężnika z Krainy Oz”.

Jest to powieść przygodowa amerykańskiego pisarza Lymana Franka Bauma należąca do ścisłego kanonu literatury dziecięcej. Książka wpisała się do historii literatury światowej jako pierwsza powieść fantasy dla dzieci. Opisuje historię małej Doroty przeniesionej z pieskiem Toto przez trąbę powietrzną do magicznej Krainy Oz. Aby wrócić do rodzinnego Kansas, dziewczynka musi dotrzeć do mieszkającego w Szmaragdowym Grodzie Czarnoksiężnika Oza…

Historią Doroty zainteresowali się także uczniowie klas VII i VIII. Przyłączyli się do słuchających dzieci i z zainteresowaniem śledzili losy bohaterki. Przerwa okazała się za krótka, by przeczytać całą książkę,  jednak wystarczająco długa, by rozbudzić ciekawość czytelników losami głównej bohaterki. Zachęcamy rodziców do kontynuowania czytania tej lektury i rozbudzania pasji czytelniczej dzieci.

Czy mogę napisać książkę?

23 października 2019 roku uczniowie klasy VIII należący do szkolnego wolontariatu przygotowali w ramach spotkań „Przerwa z książką” bardzo ciekawe zajęcia. Zamiast gotowej lektury uczniowie sami stworzyli książkę! Księżniczki – agentki, tajemniczy zamek, cenny diament, złodziej oraz … niewidzialne auto. Wyobraźnia i kreatywność dzieci nie miały granic.  Całości dopełniły ilustracje dzieci, które oddały charakter i klimat bajki.

Jeże biblioteczne

Jak przywitać jesień? Kreatywnie i z fantazją! Jesienne liście, kolorowe papiery, wiersze o jesieni i przysłowia… W takiej aurze dzieci klas I-III spędziły „Przerwę z książką". Wykorzystując dary jesieni stworzyły piękne jeże, które zdobią biblioteczną tablicę. Zajęcia przygotowali uczniowie należący do szkolnego wolontariatu.

Laura, Julia i Ewa przygotowały materiały do prac plastycznych. Szymon, Mateusz i Michał – przysłowia i wiersze. Zachęcamy rodziców do kreatywnego spędzania czasu ze swoimi pociechami i eksponowania prac dzieci.

"Przerwa z książką" w szkolnej bibliotece

23 września 2019 roku uczennice należące do szkolnego wolontariatu zorganizowały konkurs na „Najładniejszą ilustrację do książki”. Spotkanie odbyło się w ramach akcji „Przerwa z książką”, a wybraną pozycją książkową - „Bambi” (z serii wydawniczej „Moja pierwsza czytanka”). Historia jelonka urzekła słuchaczy, a ilustracje były odzwierciedleniem zachwytu dzieci.

fot. Laura Rutka

Wszystkie dzieci dostały zakładki do książek, a wykonawcy trzech najładniejszych prac nagrodzeni zostali słodkim upominkiem.

Julia Spytek

Konkurs plastyczny

Konkurs skierowany jest do dzieci przedszkolnych oraz uczniów klas I-VIII szkół podstawowych w całym kraju i ma na celu popularyzację regularnego czytania dzieciom w placówkach oświatowych, a także szerzenie wiedzy o literaturze dziecięcej i sztuce animacji oraz inspirowanie działalności plastycznej dzieci.
Warunki uczestnictwa
Konkurs jest skierowany do dzieci przedszkolnych oraz uczniów szkół podstawowych z całej Polski.
Prace konkursowe będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych:

  • przedszkola i oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych
  • klasy I-III szkoły podstawowej
  • klasy IV-VIII szkoły podstawowej

Przedmiotem Konkursu są prace plastyczne na arkuszach papieru w formacie A4 i grubości całkowitej nieprzekraczającej 0,5 cm, przedstawiające portrety oraz przygody literackich bohaterów popularnych kreskówek.
Jeden uczestnik może nadesłać tylko jedną pracę.
Termin składania prac: 20 marca 2019 r, prace prosimy składać do wychowawcy lub biblioteki szkolnej.

Czytaj więcej...

Drodzy Rodzice!

Zapraszamy do włączenia się i propagowania akcji „Pomaganie przez oglądanie”  fundacji "Budujmy Lepszy Świat w Ciągu Najbliższych Lat". Wystarczy oglądać materiały na kanale w serwisie You Tube https://www.youtube.com/channel/UCWzmeUYhkYKgwPGiNfdUHyA.

Treści zamieszczane przez fundację propagują czytanie dzieciom. Są to opowiadania, wiersze oraz piosenki. Akcja pomaga budować wrażliwość społeczną i empatię u dzieci i młodzieży. Zachęca również rodziców do  wspólnego spędzania czasu z dziećmi. Poniżej przedstawiamy jeden z filmów nagranych w ramach akcji (wiersz Marii Konopnickiej pt. „Stefek Burczymucha”)

Czytajmy dzieciom!

Badania przeprowadzone przez Fundację "ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom" potwierdzają, że codzienne czytanie dzieciom w szkole wpływa znacząco na poprawę ich umiejętności językowych, intelektualnych i społecznych oraz podnosi poziom czytelnictwa wśród uczniów.

Język jest podstawowym narzędziem myślenia, komunikacji z ludźmi i zdobywania wiedzy. Brak umiejętności językowych powoduje problemy w każdej dziedzinie życia – utrudnia zrozumienie informacji, porozumiewanie się, poszerzanie horyzontów umysłowych, zamyka możliwość wykonywania wielu zawodów. Istotna poprawa kompetencji językowych jest możliwa dzięki czytaniu. Ponieważ większość dzieci w wieku szkolnym nie chce czytać, trzeba im czytać na głos, ale tak, by czytanie zawsze kojarzyło im się z przyjemnością, wybierając wspólnie ciekawe książki, czytając je z zaangażowaniem i nigdy nie traktując czytania uczniom na głos jako wstępu do odpytywania lub stawiania stopni. Czytanie dzieciom to skuteczny sposób na wychowanie czytelnika – człowieka, który stale poszerza swą wiedzę i buduje mądrość, ma bowiem do czynienia z dorobkiem największych umysłów z różnych dziedzin i epok. Ludzie, którzy czytają, podejmują lepsze decyzje, mają szansę na lepszą pracę, lepsze relacje z ludźmi, a nawet na dłuższe życie. Jeśli chcemy, by dzieci wyrosły na mądrych, kulturalnych i samodzielnych ludzi – czytajmy im. Warto zacząć od urodzenia, gdyż fundamentem umiejętności językowych jest dobre osłuchanie się z bogatym i poprawnym językiem, jaki niesie tekst literacki – i nie zaprzestawać, gdy dziecko potrafi już czytać samo, gdyż samotne zmaganie się z tekstem jest dla niego przez długi czas zajęciem trudnym i zniechęcającym, zwłaszcza wobec konkurencji mediów elektronicznych.

Czytaj więcej...

Polecamy nauczycielom

1. Górka Iwona „Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD”
2. Faber A., Mazlish E. „Wyzwoleni rodzice – wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny”
3. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”
4. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
5. Portmann R. „Gry i zabawy przeciwko agresji”
6. ks. Andrzej Zwoliński „Sekty… Dlaczego?”
7. Tomaszek Bożena „Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu”
8. Benin Karl „Jak prowadzić trudne rozmowy”
9. Encyklopedia. „Rodzice i dzieci. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe?”
10. „Wiedzieć, rozumieć, reagować. Sprawny umysł”
11. „Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Gimnazjum. Zbiór ćwiczeń i kart do pracy”
12. Nowak Anna „Spotkania z rodzicami. Jak uatrakcyjnić tradycyjną wywiadówkę”

Polecamy także książeczki z serii „Oni są wśród nas” będące inspiracją, źródłem wiedzy oraz pomocą w sprawowaniu opieki nad chorym uczniem dla nauczycieli, wychowawców i opiekunów. Seria zawiera:

„Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu”
„Dziecko przewlekle chore”
„Dziecko z hemofilią w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu”
„Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu”

Profilaktyka uzależnień:
1. ks. Marek Dziewiecki „Integralna polityka uzależnień w szkole”
2. Profilaktyka w środowisku lokalnym. Krajowe biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii
3. Zapobieganie narkomani w gminie. Zasady tworzenia gminnych programów przeciwdziałania narkomanii

Wychowanie przez czytanie - z książką w świat wartości

W roku szkolnym 2018/2019 po raz kolejny przystąpiliśmy do programu "Wychowanie przez czytanie - z książką w świat wartości". Program „Wychowanie przez czytanie” skierowany jest do uczniów klas 5-7 szkół podstawowych. Celem programu jest wspieranie rozwoju moralnego młodzieży oraz promocja czytelnictwa i wartościowej literatury. W realizację programu umożliwiły następujące pozycje:
- książka „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”
- poradniki „Z dzieckiem w świat wartości” i „Wychowanie przez czytanie” dla nauczycieli
- scenariusze zajęć na temat wszystkich wartości omówionych w książce „Gorzka czekolada” oraz inne pomoce dostępne na stronie internetowej fundacji "cała Polska czyta dzieciom". Programem objęta została klasa: 5c. W ramach programu zostały zrealizowane tematy: "Optymizm", "Szacunek" oraz "Przyjaźń". Uczniowie przygotowali także prezentację. Zapraszamy do obejrzenia:

A oto filmy z poprzedniej edycji programu:

Polecamy Rodzicom

1. Górka Iwona „Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD”
2. Faber A., Mazlish E. „Wyzwoleni rodzice – wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny”
3. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”
4. Faber A., Mazlish E. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
5. Portmann R. „Gry i zabawy przeciwko agresji”
6. ks. Andrzej Zwoliński „Sekty… Dlaczego”
7. Tomaszek Bożena „Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu”
8. Benin Karl „Jak prowadzić trudne rozmowy”
9. Encyklopedia. „Rodzice i dzieci. Co robić, aby nasze dzieci były szczęśliwe?”
10. „Wiedzieć, rozumieć, reagować. Sprawny umysł”

Rok 2018/2019 rokiem wartości moralnych

zapraszamy do zapoznania się z prezentacją przedstawiającą założenia programu "Wychowanie przez czytanie - z książką w świat wartości"

Pobierz prezentację o programie "Wychowanie przez czytanie - z książką w świat wartości"

REGULAMIN OKREŚLAJĄCY SZCZEGÓŁOWE WARUNKI KORZYSTANIA Z BEZPŁATNYCH PODRĘCZNIKÓW LUB MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH PRZEZ UCZNIÓW PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. KRÓLOWEJ JADWIGI W GARBATCE-LETNISKO

§ 1

  1. Regulamin określa szczegółowe warunki korzystania przez uczniów z bezpłatnych podręczników i materiałów edukacyjnych.
  2. Każdy rodzic ma obowiązek zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i stosowania jego postanowień w praktyce.
  3. Wypożyczenie podręcznika jest dokonywane przez Nauczyciela bibliotekarza.
  4. Zwrot Wypożyczonych podręczników Nauczyciel bibliotekarz potwierdza w bazie użytkowników.

Pobierz REGULAMIN ORGANIZACJI WYCIECZEK SZKOLNYCH W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W GARBATCE-LETNISKO

Wykaz podręczników do klas I-VII

Prosimy o uiszczenie opłaty za zniszczony podręcznika na konto: BS Zwoleń oddział Garbatka 68 9157 0002 0040 0400 0257 0001 W treści przelewu tytułem należy wpisać: „Zwrot za podręcznik ucznia (imię i nazwisko), (tytuł podręcznika i klasa)”. Odbiorca: Gmina Garbatka-Letnisko.

Klasa I

  1. Szkolni przyjaciele cz.1 – 7,99 zł
  2. Szkolni przyjaciele. Matematyka  cz.1 – 9 zł
  3. Szkolni przyjaciele cz.2 – 8 zł
  4. Szkolni przyjaciele. Matematyka  cz.2 – 8,51 zł
  5. Szkolni przyjaciele cz.3 – 8 zł
  6. Szkolni przyjaciele cz.4 – 8 zł
  7. New English Adventure 1 – 24,75 zł

Klasa II
Każda część 4,21 zł
Klasa III
Każda część – 2,35 zł
Język angielski – 24,75 zł
Klasa IV

  1. Język polski „Między nami” GWO – 21,90 zł
  2. „Matematyka z kluczem” cz.1 – 10,95 zł
  3. „Matematyka z kluczem” cz.1 – 10,95 zł
  4. Historia „Wczoraj i dziś” – 21,20 zł
  5. „Tajemnice przyrody” – 21,20 zł
  6. Informatyka „Teraz bajty” – 8 zł
  7. Plastyka „Do dzieła” – 7 zł
  8. Technika „Jak to działa” – 9,40 zł
  9. Język angielski „English Class Poland” A1 – 21 zł
  10. Muzyka – 7 zł

Klasa V

  1. Język polski „Między nami” GWO – 21,90 zł
  2. „Matematyka z plusem”  – 21,90 zł
  3. Historia i społeczeństwo „Wehikuł czasu” – 21,20 zł
  4. „Tajemnice przyrody” – 21,20 zł
  5. „Lekcja muzyki” – 7 zł
  6. Zajęcia komputerowe „Lubię to”  – 8 zł
  7. Plastyka „Do dzieła” – 7 zł
  8. Technika „Jak to działa” – 9,40 zł
  9. Język angielski „Evolution plus” cz.2 – 21 zł

Klasa VI

  1. Język polski „Między nami” GWO – 21,90 zł
  2. „Matematyka z plusem”  – 21,90 zł
  3. Historia i społeczeństwo „Wehikuł czasu” – 21,20 zł
  4. „Tajemnice przyrody” – 21,20 zł
  5. „Lekcja muzyki” – 7 zł
  6. Zajęcia komputerowe „Lubię to”  – 8 zł
  7. Technika „Jak to działa” – 9,40 zł
  8. Język angielski „Evolution plus” cz.3 – 21 zł

Klasa VII

  1. Świat fizyki – 22,77 zł
  2. Informatyka – 9,9 zł
  3. Muzyka – 8,90 zł
  4. Język polski „Między nami” – 25 zł
  5. „Matematyka z kluczem” – 25,20 zł
  6. Biologia „Puls życia” – 25 zł
  7. Chemia Nowej Ery – 25 zł
  8. Geografia „Planeta Nowa” – 25 zł
  9. Historia „Podróże w czasie” – 24,50 zł
  10. Język angielski „English Class Poland” B1 – 23,40 zł
  11. Język niemiecki „Kompas team” cz.1 – 23,40 zł
Wykonanie: Dan-net