• bal
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • lewa
  • prawa
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p
  • p

Strona główna

Strona główna

Harmonogram zwrotu podręczników

W związku ze zbliżającym się zakończeniem roku szkolnego informujemy o konieczności zwrócenia do biblioteki szkolnej wypożyczonych podręczników.

Obecna  sytuacja sanitarno-epidemiologiczną w Polsce zobowiązuje do szczególnej troski o  bezpieczeństwo uczniów, rodziców i nauczycieli. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności. Obowiązują maseczki, rękawiczki i zachowana bezpieczna odległość (1,5 – 2 m). Zgodnie z przyjętymi procedurami prosimy o przygotowanie całych kompletów podręczników oraz wypożyczonych książek, usunięcie foliowych okładek (jeśli nie zagraża to zniszczeniu podręcznika), usunięcie zapisanych ołówkiem notatek, zwrócenie uwagi na czystość i estetykę książki.  Każda książka powinna być zaopatrzona w etykietę  zawierającą imię, nazwisko ucznia  oraz klasę. Podręczniki odbierane będą przy wejściu do szkoły (wejście dawnego gimnazjum).
Podręczniki będą oddawane zgodnie z poniższym harmonogramem:
Czwartek (18 czerwca 2020 r.)

  • o godz.  12.00 – klasa VIb
  • o godz. 12.30 – klasa Vc
  • o godz. 13.15 – klasa Vb
  • o godz. 13.45 – klasa VIc

Piątek (19 czerwca 2020 r.)

  • o godz. 10.00 – klasa Va
  • o godz. 11.00 – klasa IVa
  • o godz. 11.30 – klasa Ib
  • o godz. 12.45 – klasa Ia
  • o godz. 14.00 – klasa IIIb

Poniedziałek (22 czerwca 2020 r.)

  • o godz. 10.00 – klasa VIa
  • o godz. 12.00 – klasa IIa
  • o godz. 13.00 – klasa IIb
  • o godz. 14.00 – klasa IIIa

Wtorek (23 czerwca 2020 r.)

  • o godz. 10.00 – klasa VIIb
  • o godz. 12.00 – klasa VIIa
  • o godz. 14.00 – klasa VIIIa

Podręczniki podlegają trzydniowej kwarantannie. Po upływie kwarantanny nauczyciele bibliotekarze dokonają oceny stanu technicznego oddanych książek. W sytuacji stwierdzenia zniszczenia rodzic zobowiązany jest do dokonania przelewu na podane konto kwoty równoważnej wartości zakupu podręcznika, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą platformy librus.

"Kompetencje kluczowe szansą na rozwój"

„KOMPETENCJE KLUCZOWE SZANSĄ NA ROZWÓJ” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Z radością informujemy, że Gmina Garbatka-Letnisko / Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na rozwój”.

Wszelkie informacje na temat projektu znajdują się w zakładce "Projekty unijne".

Drodzy Ósmoklasiści :)

Przed Wami szczególny czas – czas egzaminów. W dniach 16 – 18 czerwca 2020 r. będziecie mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Kochani,  jest to Wasz pierwszy poważny egzamin, a jego wyniki zadecydują o tym, do jakiej szkoły średniej dostaniecie się i czy będzie to ta wymarzona. Jest to egzamin, który kończy pewien etap w życiu i otwiera nowy. Życzę Wam, żebyście uzyskali takie wyniki, które będą dla Was  satysfakcjonujące i otworzą Wam furtki do szkół, o których marzycie i które wybierzecie. Życzę Wam optymizmu,  szczęścia, jak najlepszych wyników i jak najmniej stresu.  Będę trzymała kciuki za Was przez wszystkie dni egzaminu. Dziękuję  Nauczycielom  za pracę i wysiłek włożony w tym trudnym czasie i przygotowanie Was.  Mam nadzieję, że wyniki egzaminów będą powodem do dumy i satysfakcji nas wszystkich. Podziękowania składam również wychowawczyni za czuwanie nad Waszą edukacją i nieustanne motywowanie  do nauki  Dziękuję również rodzicom za wspieranie nas szczególnie w czasie  zdalnej edukacji i życzę Państwu, aby wyniki Waszych dzieci były powodem do radości i dumy.

Wasza dyrektorka Agnieszka Babańca

Życzenia z okazji Dnia Dziecka

Komisja Oświaty, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska Pragnie złożyć najserdeczniejsze życzenia:

"Kompetencje kluczowe szansą na rozwój"

„KOMPETENCJE KLUCZOWE SZANSĄ NA ROZWÓJ” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Z radością informujemy, że Gmina Garbatka-Letnisko / Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na rozwój”.

Wszelkie informacje na temat projektu znajdują się w zakładce "Projekty unijne".

Harmonogram korzystania z biblioteki szkolnej

W dniach 26-28 maja 2020 roku zapraszamy uczniów klasy ósmej do oddawania zaległych książek. Prosimy o oddanie książek zaopatrzonych w kartkę z imieniem, nazwiskiem i klasą. Biblioteka będzie czynna w godzinach: wtorek 14.00 – 16.00 i czwartek 14.00 - 16.00. Harmonogram otwarcia biblioteki dla uczniów pozostałych klas  będzie ustalany i podawany na bieżąco, zgodnie z potrzebami czytelników i zaleceniami. Zachęcamy również do zapoznania się z procedurą funkcjonowania biblioteki w trakcie trwającej pandemii, która umieszczona została w zakładce Biblioteka oraz Dokumenty. Jeżeli wyniknie potrzeba skorzystania z zasobów biblioteki w godzinach innych niż ustalone w harmonogramie prosimy o kontakt drogą e-mail lub przez platformę Librus.

Monika Rodakowska
Bernadeta Basaj

Ogólnopolska Kampania Profilaktyczna „Zachowaj Trzeźwy Umysł”.

Nasza szkoła przystąpiła do kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł.
W 2020 roku będzie nam towarzyszyć hasło "Dorastamy Asertywnie".W ramach kampanii przygotowaliśmy padlety z najważniejszymi założeniami programu, ćwiczeniami dla uczniów, filmikami o dorastaniu i asertywności.
Główne cele kampanii to

  • Edukacja uczniów w zakresie samopoznania i samoakceptacji, w tym wykształcenie umiejętności dostrzegania własnych zalet, mocnych stron i ograniczeń.
  • Nabycie przez uczniów umiejętności rozpoznawania, nazywania i ujawniania swoich myśli, przekonań i uczuć w relacjach z innymi ludźmi.
  • Ograniczenie podejmowania przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych (agresywnych i autodestrukcyjnych), związanych m.in. z nieumiejętnością radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych; wzmacnianie umiejętności emocjonalno-społecznych uczniów.

Uczniowie podczas nauczania zdalnego w trakcie lekcji wychowawczych zapoznają się z założeniami kampanii, będą pracować na kartach pracy przygotowanych przez ZTU. Przystąpią również do konkursów w ramach kampanii.
W związku z ogłoszeniem 20 marca br. stanu epidemii w Polsce przez Ministra Zdrowia tegoroczne materiały konkursowe zostały umieszczone na stronie internetowej Kampanii dostępna pod adresem :
https://www.trzezwyumysl.pl/2020/
Poniżej umieszczamy bezpośrednie linki do konkursów i regulaminów.
1. Regulaminy i zgody.
https://www.trzezwyumysl.pl/2019/12/konkursy-ztu-2020-regulaminy/https://www.trzezwyumysl.pl/2019/12/konkursy-ztu-2020-wyrazenia-zgody/
2. Konkursy :

  •  Wehikuł czasu –konkurs literacko - plastyczny

https://www.trzezwyumysl.pl/2020/04/wehikul-czasu-konkurs-literacko-plastyczny/

  •  Krzyżówka

https://www.trzezwyumysl.pl/2020/03/konkurs-krzyzowkowy-pobierz-i-rozwiaz-krzyzowke/

  • Projekt własnej pocztówki

https://www.trzezwyumysl.pl/2019/12/pobierz-i-zaprojektuj-wlasna-pocztowke-w-konkursie-sport-to-zdrowie-pocztowka-dla-przyjaciela/
ZATEM DO DZIEŁA !
Wszystkie prace konkursowe można wykonywać w domu, co jest bardzo ważne dla naszego zdrowia. Przy okazji można kreatywnie spędzić czas.
Jak wysłać pracę ?
Pracę plastyczną należy sfotografować i wysłać w wersji elektronicznej na adres  e-mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , do wiadomości należy dołączyć:

  • metryczkę zawierającą imię i nazwisko ucznia, klasę oraz nazwę i adres szkoły w której się uczy;
  • krótki opis dotyczący techniki wykonania pracy;
  • zgodę rodzica/opiekuna prawnego.

Praca literacka może zostać wysłana w pliku doc, docx, pdf również na e-mail   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. . Jeśli została napisana odręcznie, należy zrobić zdjęcie i przesłać na wskazany powyżej mail. Trzeba pamiętać  o dołączeniu zgody rodzica/opiekuna prawnego
Uwaga! Wzór zgody znajduje się  na stronie organizatora - należy ją wydrukować i prawidłowo wypełnić, a następnie sfotografować lub wykonać scan
https://www.trzezwyumysl.pl/2019/12/konkursy-ztu-2020-wyrazenia-zgody/ 
Można wziąć udział we wszystkich konkursach, proszę jednak pamiętać, że do każdej pracy należy dołączyć OSOBNĄ ZGODĘ (1 praca = 1 zgoda, 2 prace = 2 osobne zgody).
Serdecznie zachęcam wszystkich zainteresowanych do wejścia na stronę https://www.trzezwyumysl.pl/ - w czerwonej zakładce „konkursy ZTU” – znajdują się wszystkie potrzebne Wam informacje, a co najważniejsze zostały naprawdę jasno i czytelnie przygotowane.

Szkolny konkurs „The guide to the UK and the USA”

Drodzy uczniowie wakacje już tuż tuż. W tym roku podróżowanie może być utrudnione, dlatego zachęcam Was do stworzenia multimedialnego przewodnika turystycznego. Tym razem skupimy się na ciekawych miejscach w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Stanów Zjednoczonych.

  1. Konkurs jest skierowany do uczniów klas IV-VIII;
  2. Należy przygotować przewodnik turystyczny w postaci prezentacji multimedialnej w programie PowerPoint;
  3. Prezentacja powinna przedstawiać 10 ciekawych miejsc, które może odwiedzić w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Stanach Zjednoczonych;
  4. Każdy slajd ma zawierać zdjęcie oraz opis w języku angielskim wybranego przez Was miejsca;
  5. Ocenie będą podlegać: poprawność językowa, pomysłowość, kreatywność oraz estetyka wykonania prezentacji;
  6. Na końcu prezentacji należy umieścić źródła, skąd zostały zaczerpnięte informacje.
  7. Termin odesłania prac to 29 Maja.
  8. Proszę o przesłanie prac do nauczyciela, który uczy Was języka angielskiego:

Ewelina Piecyk-Kowalska  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  
Danuta Witkowska   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Damian Kęska   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Zapisz dziecko do Klubu Młodego Programisty online

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przekazanie informacji zainteresowanym Rodzicom, Nauczycielom i Opiekunom dzieci.

Już 19 i 20 maja ruszają cykle spotkań online, organizowane przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK, w których – za darmo! - będzie mógł wziąć udział każdy uczeń szkoły podstawowej z klas 1-6. Wystarczy dostęp do internetu i chęć poświęcenia chwili czasu na naukę podstaw programowania.

Nauka programowania nigdy nie była łatwiejsza. Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko spróbowało swoich sił w kodowaniu, wystarczy, że wejdziesz na stronę www.klubmlodegoprogramisty.pl  i wypełnisz krótki formularz rejestracyjny. Na podany w zgłoszeniu adres e-mail otrzymasz link, dzięki któremu co tydzień o tej samej porze, przez 10 tygodni, Twoje dziecko będzie poznawało tajniki programowania – korzystając z wirtualnych aplikacji i wsparcia wykwalifikowanych trenerów. Nie musisz niczego instalować – wystarczy jedno kliknięcie.

Uwaga, liczba miejsc jest ograniczona ze względu na możliwości moderacji, więc nie czekajcie i rejestrujcie się już dziś. Mamy 1500 miejsc dla 1-, 2- i trzecioklasistów i 1500 dla 4- 5- i szóstoklasistów z całej Polski!

Rejestracja: www.klubmlodegoprogramisty.pl

Kluby Młodego Programisty to element projektu realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”.

ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. KRÓLOWEJ JADWIGI W GARBATCE-LETNISKO

Na podstawie Rozporządzenia MEN  z dnia 20 marca 2020r.

1. Szkoła realizuje zdalne nauczanie, uwzględniając zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną.

2. Udział w zajęciach zdalnych jest obowiązkowy dla uczniów. Uczestnictwo w lekcjach jest monitorowane przez nauczycieli i wychowawców poprzez odczytywanie wiadomości od nauczycieli oraz bieżącą pracę ucznia na poszczególnych lekcjach.

3. Nauczyciel udostępnia materiały do pracy zdalnej lub prowadzi lekcje online wykorzystując e - dziennik, służbową pocztę elektroniczną, Microsoft Teams, Quizizz, Eduelo, e-podręczniki.

4. W czasie trwania lekcji on-line oraz użytkowania platformy Microsoft 356 aplikacji Microsoft Teams lub innych, co do zasady zgodnie z art. 81 ust. 1 Prawa autorskiego (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83  ustawa  z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)  nie można rozpowszechniać cudzego wizerunku bez zgody osoby na nim przedstawionej między innymi nauczycieli, uczniów, rodziców.
W przypadku stwierdzenia naruszenia przez ucznia lub rodzica zakazu rozpowszechniania wizerunku bez wymaganego prawem zezwolenia osoby nagrywanej bądź sfotografowanej przysługują roszczenia wymienione w art. 78 ust. 1 (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83  ustawa 
z dnia 4 lutego 1994 r.o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

  • żądanie zaniechania rozpowszechniania wizerunku,
  • usunięcia skutków niezgodnego z prawem rozpowszechniania
  • żądanie odpowiedniej kwoty tytułem zadośćuczynienia lub przekazania określonej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny.

Jednocześnie osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do złożenia na działanie będące niezgodnym z prawem przetwarzaniem jej wizerunku skargi do organu nadzorczego, a także prawo do skutecznego środka ochrony prawnej przed sądem.

5. W przypadku naruszenia zakazu rozpowszechniania wizerunku Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko zawiadomi właściwe w sprawie organy ścigania. Za szkody powstałe na skutek czynów niedozwolonych popełnionych przez dzieci zgodnie z zapisami Kodeksu Cywilnego obowiązuje odpowiedzialność Rodziców.

6. Nauczyciel określa terminy, warunki i formy zaliczenia danego materiału.

7.Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli oraz odsyłania zadań w wyznaczonym terminie i w sposób wskazany przez nauczyciela.

8.Jeśli uczeń nie ma możliwości odebrania i przesłania wykonanej pracy w ustalonym terminie, powinien skontaktować się z nauczycielem i indywidualnie ustalić sposób współpracy. Powyższe działanie może podjąć także rodzic ucznia.

9.Ocenianie wiedzy i umiejętności uczniów w trakcie zdalnego nauczania odbywa się na podstawie wewnątrzszkolnych zasad oceniania.

10.W pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym wynikających z niepełnosprawności, uwzględnia się dostosowania wynikające z opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej.

11. Podczas nauki zdalnej ocenie zachowania podlegają następujące aspekty pracy ucznia:
- zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych,
- terminowe przesyłanie zadanych prac,
- systematyczna praca,
- kulturalne, zgodne z obowiązującymi zasadami i Statutem Szkoły - zachowanie podczas zajęć online.

12. Rodzic/uczeń jest zobowiązany do codziennego odczytywania wiadomości w dzienniku Librus. Rodzic kontaktuje się z wychowawcą bądź nauczycielem danego przedmiotu za pomocą dziennika Librus, poczty służbowej lub telefonicznie.

12.Rodzic jest odpowiedzialny za realizację obowiązku szkolnego dziecka w trakcie nauki zdalnej.

Ogłoszenie

Uwaga! Od 4 maja 2020 r. obowiązuje plan, który jest dostępny na platformie Librus. Prosimy o zapoznanie się 

Szanowni Rodzice!

Jesteśmy nauczycielkami bibliotekarzami i na co dzień zachęcamy Państwa dzieci do czytania. Wiemy, jak dużo mają Państwo teraz obowiązków, więc nie proponujemy kolejnych zajęć online. Korzystając z okazji do bezpośredniego kontaktu, chcemy tylko krótko i zwięźle zachęcić Państwa do czytania dzieciom. Załączamy krótką prezentację, która w klarowny sposób przedstawia korzyści płynące z czytania oraz sprawdzone sposoby zachęcania dzieci do czytania.

Każdy z nas zastanawia się czasem, co może zrobić jeszcze lepiej, by zapewnić dziecku dobrą przyszłość, a obecnie – by we względnym spokoju przetrwać ten trudny czas. Odpowiedź jest prosta: czytać dzieciom książki. A gdy są starsze, to czytać je razem z nimi. Wszystkie badania wskazują, że czytanie redukuje poziom stresu najskuteczniej z powszechnie dostępnych czynności, więc to idealna odskocznia na czas kwarantanny.

Pomijając czas pandemii, czytanie daje nam wymierne korzyści na każdym etapie dojrzewania. Początkowo wzmacnia więź z rodzicami i poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie rozwijając umysł i wyobraźnię. Później uczy koncentracji, odcinania się od bodźców, powiadomień i szumu informacyjnego. Gdy dziecko jest starsze, wiedza i emocje wyniesione z książek wzmacniają pewność siebie, umożliwiają tak ważne u nastolatków mówienie „nie”.

Wreszcie, w skali całego życia, czytanie daje szczęście. Badania udowadniają bowiem, że ludzie czytający dla przyjemności są bardziej zadowoleni z życia, lepiej wykształceni, kreatywni, zajmują wyższe stanowiska i lepiej zarabiają. Jednocześnie dane są nieubłagane. Wynika z nich, że jeżeli dziecko nie wyniesie nawyku czytania z domu, to z reguły nie czyta dla przyjemności jako dorosły. Szkoła, biblioteka i rówieśnicy mogą pomagać rozwijać te zainteresowania, ale tworzy je z reguły rodzina. Jeżeli według badań ponad połowa dorosłych w ogóle nie czyta książek, to ponad połowa dzieci będzie na starcie pozbawiona szansy na skorzystanie z powyższych atutów.

Wspólne czytanie jest też naturalnym sposobem komunikacji i budowania rodzinnych więzi. To czas, w którym dziecko jest blisko rodzica, czuje się bezpieczne, ważne i naprawdę Państwa słucha. Świat, który znamy, nasze zasady i poglądy, powstały m.in. w naszych domach, gdy rodzice lub dziadkowie czytali dzieciom bajki i legendy lub opowiadali historie.

Wystarczy czytać kilkadziesiąt minut dziennie, by zbudować w dziecku nawyk, dać proste narzędzie, dzięki któremu będzie w stanie lepiej się rozwijać w samodzielnym życiu.

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia prezentacji.

Z wyrazami szacunku
mgr Monika Rodakowska
mgr Bernadeta Basaj

"Kompetencje kluczowe szansą na rozwój"

„KOMPETENCJE KLUCZOWE SZANSĄ NA ROZWÓJ” - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Z radością informujemy, że Gmina Garbatka-Letnisko / Publiczna Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Garbatce-Letnisko realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pn. „Kompetencje kluczowe szansą na rozwój”.

Wszelkie informacje na temat projektu znajdują się w zakładce "Projekty unijne".

Wykonanie: Dan-net